نقش تبلیغات رادیویی در کودتای ۱۳۳۲
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته تاریخی، ۴۳صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۱ مگابایت، ۴۴۸۱ بازدید

در شصتمین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، پژوهشی تحلیلی- توصیفی که از منظری جدید به وقایع منتهی به سقوط دولت دکتر محمد مصدق می‌نگرد. پژوهشی با عنوان «نقش تبلیغات رادیویی در کودتای سال ۱۳۳۲» به قلم «مروین رابرتز»، دانشجوی دکترای تاریخ در دانشگاه نورث‌ دنتون تگزاس‌ در آمریکا که در شماره ی نوامبر ۲۰۱۲ دوماهنامه ی «Iranian Studies» منتشر شده است.

تاریخ نگاران کودتای مردادماه ۲۳۳۱، کودتایی که بانی و مجریاش ایالات متحده و بریتانیای کبیر بودند، برای بر ساختن روایتی از رخدادهای آن دوره بسیار به رسانه های چاپی تکیه کرده اند. این تحقیق، بر پایه ی برنامه هایی رادیویی که اف بی آی اس (سرویس خارجی اطلاعات رادیویی و تلویزیونی ایالات متحده) ثبت و ضبط کرده، روایت ماجراهای کودتا را بسط می دهد و به این نتیجه میرسد که ادعاهای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) در مورد نقش مرکزی و حساس برنامه های تبلیغاتی پوشیده و در لفافه ی رادیو در موفقیت کودتا گمراه کننده و خطا است.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
از قاجار به پهلوی
محمدقلی مجد
خاطرات امیر عباس هویدا
امیر عباس هویدا
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام