کتاب گرافیک رایانهای با زبان برنامهنویسی #C (خلاصه و معرفی) با توجه به سالها تجربه در زمینه تالیف و تدریس گرافیک رایانهای تالیف شده است. در این کتاب از زبان برنامهنویسی #C برای پیادهسازی کدها استفاده گردیده است که اکثر دانشجویان نرمافزار، IT، ICT و علوم کامپیوتر این زبان را میشناسند.
امروزه کاربرد رایانه به ویژه گرافیک رایانهای روزبهروز در حال توسعه است. حتی اکثر نرمافزارها و زبانهای برنامهنویسی یک واسط گرافیکی قوی دارند.
کتاب گرافیک رایانهای با زبان برنامهنویسی #C شامل هشت فصل و سه پیوست است. در فصل اول کتاب، کاربردهای گرافیک رایانهای بیان شده است. فصل دوم به دستگاهها و تجهیزات گرافیکی پرداخته است. در فصل سوم زبان #C و کلاسهای گرافیک در آن به طور مختصر آموزش داده شده است. فصل چهارم به مبنایهای خروجی از قبیل نقطه، خط، دایره، بیضی، چندضلعی و منحنی و الگوریتمها ترسیم آنها در گرافیک رایانه پراداخته است و الگوریتمهای بیان شده را با #C پیادهسازی نموده است. فصل پنجم، تبدیلات هندسی دو و سه بعدی از قبیل انتقال، مقیاسگذاری، دوران، کشش و انعکاس را آموزش داده، به زبان #C پیادهسازی نموده است. فصل ششم دید و الگوریتمهای برش را بیان کرده، به زبان #C پیادهسازی نموده است. فصل هفتم و هشتم به پردازش تصاویر دیجیتال پرداخته و الگوریتمهای عملیات بر روی پردازش تصاویر دیجیتال را بیان کرده و با #C پیادهسازی نموده است. در پیوست الف، فرمتهای تصویر آورده شده است. در پیوست ب، تئوری رنگ و مدلهای رنگی آمده است و بالاخره در پیوست پ، مسائل متعددی با #C حل گردیده است.