اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته آموزش طراحی وب سایت، آموزش کامپیوتر و اینترنت، ۱۸صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۵.۴ مگابایت، ۱۳۶۳ بازدید

کتاب گوگل تگ منیجر (GTM) و آموزش کار با آن نوشته‌ی مهران منصوری فر، به بررسی یکی از ابزارهای کاربردی گوگل که استفاده از آن مخصوصاً برای وب‌سایت‌های بزرگ ضرورت دارد، می‌پردازد.

برای قابل هضم‌تر کردن موضوع، بد نیست که به شباهت عملکرد سیستم مدیریت تگ (TMS) با سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS، مثل وردپرس) اشاره شود. درست همان‌طور که مثلاً در وردپرس از طریق یک محیط کاربری واحد می‌توانید بدون نیاز به دست‌کاری کدهای صفحات سایت، مطالب مورد نظر را منتشر و ویرایش کنید، از طریق گوگل تگ منیجر هم می‌توانید بدون نیاز به تغییر کد صفحات وب‌سایتتان، کدهای مورد نظر (همان تگ‌ها) را وارد کنید.

در بخشی از کتاب گوگل تگ منیجر (GTM) و آموزش کار با آن می‌خوانیم:

حذف و اضافه کردن کدهای مخصوص ابزارهای مختلف آمارگیری و تجزیه و تحلیل سایت به صفحات مختلف وب‌سایت همیشه دردسرهای خاص خودش را داشته و دارد. این مشکل وقتی بغرنج‌تر می‌شود که از چندین ابزار مختلف استفاده می‌کنید و باید کدهای خاص هر یک را با ویرایش دستی کدهای سایت، وارد صفحات مختلف کنید. خوشبختانه، در عصر حاضر برای هر مسئله‌ای راهکاری وجود دارد و این مشکل نیز با عرضه ابزاری موسوم به گوگل تگ منیجر (Google Tag Manager یا به اختصار، GTM) به دستان توانمند گوگل مرتفع شده است.

گوگل تگ منیجر از زمان معرفی در سال 2012 دستخوش تغییرات زیادی شده است. در هنگامی که این ابزار برای اولین بار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت کار کردن با آن زیاد آسان نبود؛ اما به تدریج بسیاری از ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن ساده‌تر و خلاصه‌تر شده است. با این حال، هنوز هم برای کار کردن با این ابزار کاربردی باید با برخی اصول و مقدمات آشنایی داشته باشید.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
آموزش کامل سئو
سینا اکبری
موتورهای جستجو
ابراهیم آرام
بهینه سازی موتور های جستجو
ابوالفضل محبت خالان
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام