6 تکنیک پرکاربرد در تهیه‌ی خبرنامه‌های ایمیلی B2B
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته تجارت الکترونیک، ۱۵صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۶۳۵ کیلوبایت، ۱۴۱۱ بازدید

کتاب 6 تکنیک پرکاربرد در تهیه‌ی خبرنامه‌های ایمیلی B2B نوشته‌ی مهران منصوری فر، روش‌های به کارگیری مؤثر این ابزار بسیار مفید و سودمند را در روش مارکتینگ B2B به شما آموزش می‌دهد.

بازاریابی B2B یا تجارت به تجارت از جمله پرسودترین مقوله‌های بازاریابی است که تکنیک‌های خاصی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از این تکنیک‌ها در بحث بازاریابی ایمیلی است که در این کتاب به بررسی آن پرداخته می‌شود.

در بخشی از کتاب 6 تکنیک پرکاربرد در تهیه‌ی خبرنامه‌های ایمیلی B2B می‌خوانیم:

نرخ باز کردن لینک و نرخ کلیک جزء محبوب‌ترین روش‌ها برای اندازه‌گیری میزان درگیری بازارهای هدف در ایمیل مارکتینگ است. با استفاده از نرخ کلیک امکان مشاهده‌ی درصد دریافت‌کننده‌های ایمیل که بر روی لینک کلیک کرده و وارد سایت شما شده‌اند وجود دارد. درحالی‌که نرخ باز کردن لینک بیشتر درباره‌ی عملکرد موضوع یا کیفیت آن است که شما برای ایمیل خود انتخاب کرده‌اید.

یکی از دیگر فاکتورها که اخیراً به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد در نظر گرفتن درصد دریافت‌کننده‌هایی است که بعد از دریافت ایمیل از طرف شما و باز کردن آن وارد وب‌سایت شما می‌شوند. می‌توان گفت این روش ترکیبی از دو شیوه‌ی دیگری است که پیش‌تر توضیح داده شد و به آن نرخ بازدهی (CTOR) می‌گویند. این روش از سوی کسانی که از ایمیل برای گسترش کسب‌وکار خود سود می‌برند به روشی ترجیح داده شده تبدیل شده است به علت اینکه با استفاده از آن تنها تعداد کلیک کسانی که ایمیل را باز کرده‌اند اندازه‌گیری می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید میزان اثر محتوای ایمیل خود را مورد بررسی قرار دهید باید به CTOR خود توجه نمایید.

هنگامی‌که می‌خواهید خبرنامه‌های ایمیلی تجارت به تجارت یا B2B طراحی نمایید لازم است تا این نکته را در ذهن داشته باشید که تنها راه برای اینکه کسی به کسب‌وکار شما بها بدهد این است که شما نیز به کسب‌وکار کسانی که ایمیل را دریافت می‌کنند بها دهید و برای آن‌ها احترام قائل شوید. به‌خصوص به دلیل تأثیر شرایط به وجود آمده‌ی حاصل از بیماری کرونا فروش محصولات به صورت حضوری و تبلیغات گسترده در خیابان‌ها و مراکز تجاری دارای تأثیری که در شرایط عادی داشتند نیستند، اما بر خلاف خبرنامه‌های تجارت با مشتری که بر روی بازاریابی تبدیل محور تمرکز دارند و شامل کپی‌های مجاب‌کننده و تبلیغات می‌شوند، خبرنامه‌های تجارت به تجارت باید در حیطه‌ی برند کردن و کمک به روابط مشتری شما باشد.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
ایمیل مارکتینگ
سینا رضائی
مسیر موفقیت طراحان فریلنسر
نیما صالح زاده نیک سیرت
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
امید علی زاده
۱۴۰۱/۲/۲
عالی
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام