کتاب راهنمای هنرآموز ارزیابی تولید در پویانمایی به معرفی و آموزش مواردی از جمله کامپوزیت و ترکیب لایهها، عنوانبندی فیلم و پویانمایی و زمینههای موشن گرافیکس میپردازد.
در بخشی از کتاب راهنمای هنرآموز ارزیابی تولید در پویانمایی میخوانیم:
در نگاه کلی اگر به دستهبندی رنگهای گرم و رنگهای سرد در طبیعت دقت کنیم؛ رنگهای گرم شامل زرد - نارنجی، قرمز و بنفش - قرمز میباشند و نقاط قوتشان این است که این رنگها بیانکننده گرمی و راحتی هستند و نقاط ضعفشان این است که در تصویر باعث تضعیف برجستگیهایی که باید در تصویر وجود داشته باشد، میشوند. از طرفی رنگهای سرد شامل آبی و بنفش - آبی میباشند و نقاط قوت آنها این است که آرام و راحت هستند و معمولا به صورت غیرصمیمی و بیتکلف و ساده دیده شده و برای انتخاب به عنوان پسزمینه مناسب هستند و نقاط ضعف این رنگها احساسی منفعلانه است که گاهی برای تصاویر گرافیکی قوی مناسب نیستند.
به طور کلی با وجود آنکه اثر رنگها تا حدودی ذهنی است و درباره هر شخصی متفاوت است، لیکن برخی تأثیر رنگها دارای معنی یگانهای در سراسر جهان هستند و بر این اساس است که در روانشناسی رنگ، رنگهایی که در ناحیه طیف آبی قرار دارند، رنگهای سرد و رنگهایی که در ناحیه طیف قرمز هستند، رنگهای گرم تلقی میشوند. رنگها بر میزان تمرکز و خلاقیت مؤثر هستند و میتوانند تأثیرات زیادی بر مخاطب بر جای گذارند. در اصول روانشناسی رنگها، برای هر رنگ، آثار و خصوصیات متمایزی مطرح میشود که در ذیل به اختصار به آنها اشاره میکنیم.