کتاب صحبت با تیم مدیریتی رده بالای شرکت در رابطه با BPM نوشتهی روت کرنس، به مواردی همچون کیفیت خدمات و رضایت مشتری، برتری عملیاتی و بهرهوری، چابکی کسب و کار، ایجاد انگیزه و حس همکاری در کارکنان و مدیریت ریسک میپردازد.
به شکلهای مختلفی میتوان به مدیریت فرایند تجاری یا BPM نگاه کرد. BPM هم به عنوان یک متدولوژی برای بهبود کارایی از طریق انجام بهتر فرایندهای روزانه و هم به عنوان یک ابزار IT برای خودکارسازی و نظارت بر فرایندها تعریف میشود.
در بخشی از کتاب صحبت با تیم مدیریتی رده بالای شرکت در رابطه با BPM میخوانیم:
در عرصه جهانی اقتصاد، رقبای جدید به همراه مدلهای تجاری جدید در هر گوشه ظاهر میشوند. این امر میتواند یک شبه رخ دهد و تمامی عادات و قوانین قبلی را از بین برده و اصول تجارت را متحول سازد. برای تداوم مزیت رقابتی و دوام کسب و کار شرکت باید قادر به پیش بینی این تغییرات و نشان دادن عکسالعمل مناسب قبل از رقبا باشد.
اگر فرآیندهای شما مشخص و شفاف، مؤثر و با برنامهریزی باشند، شرکت شما برای مبارزه با چالشهای آتی بازار بهتر آماده خواهد شد. BPM با در اختیار داشتن چارچوب کاری محکم و گامهایی که به خوبی تعریف شده است، شما را برای کسب فرصتهای جدید تجاری در موقعیت ایدهآلی قرار میدهد.