کتاب چگونه اولین فرآیند BPM را در سازمان انتخاب کنیم؟ تألیف هادی شریفی، راهنمایی لازم برای انتخاب بهینهی فرآیند کسب و کار (یا گروه فرآیندها) در یک پروژهی پایلوت BPM را ارائه میدهد.
با در نظر گرفتن این رویکرد، صاحبان پروژه میتوانند از کم ریسک بودن یک طرح ابتکاری BPM مطمئن گردند که این امر موجب یک حرکت مناسب برای آغاز یک برنامه BPM گسترده در یک شرکت موفق میشود. این کتاب را باید همهی کارشناسان، مدیران و فعالان حوزهی مدیریت فرایندها مطالعه کنند.
در بخشی از کتاب چگونه اولین فرآیند BPM را در سازمان انتخاب کنیم؟ میخوانیم:
کارمندان ارزش خرید را اغلب نادیده میگیرند، به دلیل اینکه زیاد موضوع مشهودی نیست. به هرحال BPM چیزی نیست که مدیران ارشد بتوانند به سادگی "از قاعده آن خارج شوند" و ارزش آن را نیز نادیده بگیرند. BPM نشاندهندهی یک تغییر فرهنگ است که میبایست پذیرفته و مورد استفاده قرار گیرد که البته این امر اجباری نمیتواند باشد.
آیا شما کسی را دیدهاید که از قاعدهی فیسبوک یا آیفون خارج شود؟ بهبود یک فرآیند کسب و کار باید همهی افراد و مواردی که بسیار سودمند، سریع و ساده هستند را در برگیرد، که این همان چیزی است که کارکنان میتوانند هر قسمتی از آن را شامل شوند.