طراحان از دوش مصرف کنندگان پایین بیایید
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته درسی و دانشجویی، آموزش زبان ، طراحی صنعتی، ۹۶صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۳.۰۸ مگابایت، ۲۶۷۱ بازدید

کتاب طراحان از دوش مصرف کنندگان پایین بیایید نوشته‌ی محسن جعفرنیا، اثری دو زبانه‌ی انگلیسی و فارسی در زمینه‌ی رشته‌ی طراحی صنعتی است.

نویسنده ایرانی این اثر، دانشیار در رشته‌ی طراحی صنعتی در مدرسه‌ی طراحی دانشگاه هونان می‌باشد و به دانشجویان اخلاق در طراحی را درس می‌دهد.

در بخشی از کتاب طراحان از دوش مصرف کنندگان پایین بیایید می‌خوانیم:

جالب است بدانیم که برای فهم انگیزش مصرف کننده، در راستای درک نیازها و تمایلات او که منجر به یک رفتار هدفمند می‌شود، شرکت‌های بزرگ همه ساله میلیاردها دلار صرف تحقیقات می‌نمایند تا بفهمند چگونه می‌توانند مصرف کنندگان را تحریک کنند تا تمامی محصولات مصرفی از اتومبیل گرفته تا پوشاک و خدمات درمانی را خریداری نمایند. در این راستا تحقیقات آن‌ها نیز کمک می‌کند تا با طراحی داخلی هوشمندانه فروشگاه‌ها به خرید بیشتر کمک نماید. آرایش فروشگاه می‌تواند واکنش مصرف کنندگان و رفتار خرید را تحت تأثیر قرار دهد.

این تحقیقات می‌گوید تا چگونه حرکت مصرف کنندگان را تسهیل کرده، به نمایش کالاها کمک کنند و به ایجاد حالت مکانی خاص کمک نمایند. برای مثال جابجا کردن محل قرارگیری محصولات کمک می‌کند تا مصرف کننده محصول مورد نظرش را در جای همیشگی‌اش پیدا نکند و مجبور به گشتن به دنبال آن شود، که این امر کمک می‌کند تا مصرف کننده خریدهای بی‌هدف دیگری را انجام دهد. در مثال دیگر، قرارگیری راهروها وسط قفسه‌ها بر روند رفت و آمد مؤثر است. محل قرارگیری کالاها و بخش‌های مختلف بسته به رفت و آمد می‌توانند فروش را بطور چشمگیری تحت تأثیر قرار دهند.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
رسم فنی ماهرانه
رضا علامیر
همه طراح اند
محسن جعفرنیا
مهندسی تفکر
محسن جعفرنیا
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام