برندسازی برای سئو: راهی برای افزایش بازدید هدفمند از موتور جستجوی گوگل
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته تجارت الکترونیک، آموزش کامپیوتر و اینترنت، ۱۷صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۴۷۱ کیلوبایت، ۱۰۲۱ بازدید

مهران منصوری فر در کتاب برندسازی برای سئو: راهی برای افزایش بازدید هدفمند از موتور جستجوی گوگل، نکاتی اساسی و کلیدی برای افزایش تعداد کلیک در صفحه جستجوی گوگل و راه‌های بیشتر دیده شدن در این صفحات را شرح می‌دهد.

برندسازی و سئو دو مقوله بسیار مهم برای کسب‌وکارهای امروزی هستند. اما آیا این دو مورد رابطه مستقیم برای تکامل بخشیدن به یکدیگر دارند؟ در این کتاب سعی شده تا این مسئله مورد بررسی دقیق قرار گرفته و راهکارهای مهمی در این رابطه بازگو شود. تا به حال برایتان پیش آمده که به دنبال راهی باشید تا بتوانید تعداد کلیک‌ها را در صفحه موتورهای جستجو از صفر به تعدادی بسیار بالاتر از این مقدار تغییر دهید؟

در بخشی از کتاب برندسازی برای سئو: راهی برای افزایش بازدید هدفمند از موتور جستجوی گوگل می‌خوانیم:

اخیراً شرکت گوگل که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه‌ی اینترنت و تکنولوژی است آزمایشی بر روی صفحات جستجوی خود انجام داده است که نتایج بسیار جالب و غیر قابل پیش‌بینی را نشان داده‌اند. در این آزمایش محصولات، تبلیغات و ویژگی‌های جدیدی برای کاربران در صفحه جستجو به نمایش گذاشته می‌شد که با توجه به رفتار کاربر تمامی آیتم‌های موجود (از لینک‌های سایت‌ها گرفته تا تمامی ویژگی‌های قابل کلیک بر روی صفحه) به صورت دائم در هر جستجو تغییر می‌کرد و کاربر در هر بار جستجو برای یک مطلب مشابه با صفحه‌ی تقریباً جدیدی که ترتیب سایت‌ها و همان‌طور که گفته شد بسیاری از موارد در آن تغییر کرده‌اند مواجه می‌شد. 

در نهایت پس از تحلیل داده‌های به دست آمده از این آزمایش مشخص شد که کاربران موتورهای جستجو پس از اعمال این تغییرات در صفحه گوگل قبل از این که وارد وب‌سایتی شوند ابتدا صفحه جستجو را بررسی می‌کنند و نگاهی به نتایج نشان داده شده می‌اندازند و از بین این نتایج بالا آمده تنها برخی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند که این امر به صفحه‌ی موتور جستجوگر این امکان را می‌داد که لینک‌هایی که بیشتر دیده می‌شوند و کلیک می‌خورند را مشخص کند. به طور قطع می‌توان گفت که در این بین برخی صفحات دارای تعداد کلیک کمتری بودند و دلیل آن می‌توانست برگرفته از چندین فاکتور اساسی باشد که از افزایش تعداد کلیک جلوگیری می‌کردند و منجر به بی نصیب ماندن برخی سایت‌ها از کلیک کاربران می‌شدند و به عبارتی تعداد کلیک صفحه آن‌ها صفر بماند.

مطالعات اخیر بر روی صفحات جستجو نشان می‌دهد که نتایجی که دارای تعداد کلیک صفر هستند به طور دائم در طی 10 تا 15 سال اخیر رشد چشمگیری کرده‌اند و تعداد آن‌ها بسیار فراتر از گذشته است و هم‌اکنون این صفحات تبدیل به عضوی جدا ناپذیر از موتورهای جستجوگر از جمله گوگل شده‌اند و می‌توان گفت که کسب و کارهای درگیر با این مسئله زیان بسیار زیادی از این بابت متحمل می‌شوند و حتی گاهی ممکن است این مسئله منجر به تعطیلی کامل یک تجارت اینترنتی شود که عواقب آن جبران ناپذیر است. این افزایش در تعداد صفحات متروک سایت‌ها که کسی به آن‌ها وارد نمی‌شود سبب شده که مطالعات گسترده‌ای در این زمینه انجام گیرد و تمام کارآفرینان را به فکر راه چاره‌ای برای حل این مسئله بسیار مهم انداخته است. 

کسب و کارها نیاز به راهی برای افزایش تعداد کلیک در صفحه جستجوی گوگل دارند تا اثرات مخرب این مسئله را پیش از آن که دچار زیان مالی جبران ناپذیری شوند برای همیشه خنثی کنند، اما متأسفانه گاهی اوقات به علت بی‌تجربگی در مسائل مرتبط با سئو کردن محتوای موجود در سایت‌ها، این کسب و کارها با شکست مواجه می‌شوند و این مسئله موجب شده است که همواره تمامی این وب‌سایت‌ها به دنبال راهی برای افزایش تعداد کلیک در صفحه جستجوی گوگل باشند. اینجاست که برندسازی با استفاده از سئو کردن به یاری شما می‌آید و مسیر پیش رو را برای شما روشن می‌کند.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام