کتاب سری سلاحها: کلتها نوشتهی سجاد امروزی، به معرفی و تاریخچه کلتها میپردازد. سلاحهای کمری جهش بزرگی در تاریخ هستند. از آنها در جنگهای زیادی به خاطر کم وزن بودن استفاده میشود و شرکتهای بزرگی در حال حاضر سلاحهای کمری تولید میکنند.
در بخشی از کتاب سری سلاحها: کلتها میخوانیم:
مهارت کلت در بازاریابی، نقشی حیاتی در موفقیت شرکت وی ایفاء نمود. وی از تکنیکهایی استفاده میکرد که در زمان خود، بسیار نوآورانه بودند و از این لحاظ، میتوان ساموئل کلت را از پیشگامان بازاریابی دانست. شاهکار کلت در تبلیغات که اسلحه وی را به یکی از سمبلها و اساطیر آمریکا بدل نمود، استخدام هنرمند و جهانگرد مشهور آمریکایی، «جورج کاتلین» بود که وظیفه داشت تا نقاشیهایی نمادین، از افراد مختلف رولور به دست که در حال مبارزه با بومیان، راهزنان یا حیوانات وحشی هستند، ترسیم نماید. علاوه بر این، کلت به طور مرتب، رولورهایی کنده کاری شده و نفیس، به سران کشورها و ایالتها و همچنین نظامیان بانفوذ، هدیه میداد؛ از تبلیغات در روزنامهها استفاده میکرد و حتی نویسندگانی استخدام نموده بود که در مجلات و راهنماهای سفر، در مورد اسلحه وی مقاله نویسی کنند.