بازارهای جهانی، مشتریان جهانی، جهان شمولی و تجارت جهانی کلمات عصر حاضر در کنار کلمات نوین دیگر امروزه به چشم می خورند کلماتی که تعیین کننده موفقیت یا شکست تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات و معیاری در خرید مشتریان است، در میان این کلمات کلمه ای به عنوان برند و یا مارک به چشم می خورند و هر روزه مشتریانی که بدنبال یک نام یا برند در بازار می گردد و چه بسیار افرادی که غافل از دید کامل نسبت به معانی جدید، در این ارائه هدف بررسی مفهوم مارک و برند و بالا بردن دانش مشتریان نسبت به این دو کلمه است تا خواننده به ساده ترین شکل مفهوم نسبی و درستی از این کلمات داشته و با دیدی آگاهانه تر در انتخاب و خرید وارد شود، چرا که به عینه تغییر ناگهانی جامعه ایران و عدم اشنایی آنان با مفاهیم این چنین باعث سر در گمی و ایجاد بازارهای کاذب برای سود جویان شده است و متاسفانه شاهد جا افتادن جملات و قضاوتهای غیر صحیح، نا عادلانه و بعضا دور از عقل در بین فروشندگان و خریداران هستیم در این کتاب به بررسی موارد زیر پرداخته ایم:
برند چیست
جایگاه برند در ایران
برند های ساعت
موقیعت های برند های ساعت در ایران
رازهای انتخاب و خرید یک برند
مضرات خرید برندهای تقلبی
چرا باید محصولات برند خریداری کنیم