کتاب هنر زور نگفتن نوشته مهدی منازاده، مسئله متقاعدسازی افراد در زمانها و مکانهای مختلف را بیان میکند.
هر جا که پای ارتباط بین انسانها در میان است، متقاعد سازی بصورت واضح دیده میشود. متقاعد سازی یک دایرهی بزرگ است. مهارتهایی که بنابر رابطههای انسانی هستند، هر کدام بنابر ظرفیت خود، از متقاعدسازی استفاده میکنند.
مدیران بسیاری هستند که کارمندان خود را به زور و تهدید قطع کردن حقوق اداره میکنند و خود را بینیاز از آموزش اصول متقاعد
سازی میدانند.
نقطهی کور در متقاعدسازی اینجاست که بسیاری از افراد خود را بینیاز از این فن میدانند. افرادی هم هستند که خود را متقاعدکنندهی خوبی میبینند اما آنها تفاوت فریب و متقاعدسازی را نمیدانند.
فروشندههایی هستند که بویی از تکنیکهای مشتری مداری و متقاعدسازی مشتری به آنها نرسیده و از رکود بازار سخن میگویند.