کتاب راهنمای کامل متقاعدسازی به قلم حمیدرضا فروتن به افزایش مهارت متقاعدسازی درست و موثر مخاطب به منظور فروش بیشتر میپردازد.
در بخشی از کتاب راهنمای کامل متقاعدسازی میخوانیم:
کنجکاوی
کنجکاوی به طور خلاصه یعنی ایجاد یک یا چندین شکاف اطلاعاتی در ذهن مخاطب، به عبارت دیگه باید افراد را در این وضعیت قرار دهید: "باید این صفحه رو بخونم / این ایمیل رو باز کنم/ باید روی این لینک کلیک کنم / باید بفهمم این متن دربارهی چه چیزی صحبت میکند"
زمانی که چیزی برای ما منطقی و معقول به نظر نمیرسد تمایل داریم بیشتر در مورد آن بدانیم. شکاف اطلاعاتی ذهن ما را درگیر میکند، بنابراین تا زمان دریافت کامل آن اطلاعات این حس کنجکاوی در ما ادامه خواهد داشت.
برای ایجاد این شکاف اطلاعاتی از کلمات، عبارتها و سوالاتی استفاده کنید که طرز فکر - باور و افکار معمول فرد را به چالش بکشد و توجه او رو درگیر میکند.
نکته : بیش از حد از این مورد استفاده نکنید در غیر این صورت مخالب حس میکند قصد فریب او را دارید و طعمهی کلیکی برای او قرار دادید، برای اینکه به بهترین شکل این حس را ایجاد کنید موارد زیر را اجرایی کنید:
آیا تیتر یا مقدمه با عنوان شما مخاطب را وادار میکند تا این جمله را پیش خودش بیان کند: " باید بدونم چه اتفاقی در ادامه خواهد افتاد" آیا از عبارات و کلماتی که باعث نگهداشتن توجه مخاطب، انگیزهبخشیدن و ترغیب کاربر به ادامهی متن میشود استفاده کردید؟
مثال:
عنوان: چگونه حافظهی خود را در کمتر از 1 روز افزایش دهید (در کمتر از یک روز!)
متن: یکی از بهترین روشهای برقراری ارتباط فوری با دیگران تقلید نامحسوس از... (از چی؟)
... .