خرید تبلیغات به شکل برنامه‌ریزی شده
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته آموزش اینترنت، ۱۶صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۵۷۳ کیلوبایت، ۱۸۲۱ بازدید

کتاب خرید تبلیغات به شکل برنامه‌ریزی شده نوشته‌ی سعید نجاران و رامین جابری به معرفی و بررسی تبلیغات به شیوه‌‌ای جدید می‌پردازد.

امروزه کسب وکارها با استفاده از قدرت سیستم‌های نرم افزاری قادر هستند تبلیغات خود را به سادگی در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهند. نمایش تبلیغات بر اساس هدفمندی‌هایی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و غیره در دسترس است تا به اثر بخشی بیشتر کمپین‌های دیجیتال کمک کند. مدیریت زمانبندی و مشخص کردن نمایش دهندگان از دیگر مواردی هستند که تفاوت دنیای بازاریابی دیجیتال نوین را نسبت به روش‌های سنتی نمایان می‌سازد. بنابراین بازاریابی دیجیتال با تکیه بر ماشین‌ها سعی می‌کند تا همواره بهترین مخاطبان را هدف قرار دهد. اما در جهت اینکه ماشین‌ها (سیستم‌های نرم افزاری) بتوانند ویژگی‌ها و هدفمندی‌ها را به درستی پیاده سازی کنند نیازمند اجرای الگوریتم خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده (Programmatic Ad Buying) هستند.

خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده که در زبان انگلیسی تحت عنوان Prograrrrnatic Ad Buying مطرح می‌گردد، یکی از راهکارهای جدید و مهمی است که روش قدیمی تبلیغات آنلاین را دستخوش تغییرات مهمی کرده است در راهکار جدید خرید تبلیغات به صورت برنامه ریزی شده روش‌های قدیمی مانند رزرو کردن جایگاه ثابت بنر در سایت‌ها کم رنگ‌تر خواهد شد و این سیستم‌های نرم افزاری خواهند بود که با توجه به نوع مخاطب و رفتار آن‌ها و همچنین انتظار آگهی دهندگان بنرها را برای نمایش در جایگاه انتخاب خواهند کرد. بنابراین دقیقا معکوس پروسه‌های سنتی خرید سرویس‌های تبلیغاتی است که معمولا با مذاکرات انسانی همراه و به صورت دستی سفارشات دریافت و ثبت می‌گردد. در واقع این راهکار خرید تبلیغات را برای متقاضیان چنین سرویس‌هایی به اتوماسیون نزدیک می‌کند.

در بخشی از کتاب خرید تبلیغات به شکل برنامه‌ریزی شده می‌خوانیم:

می‌توان گفت خرید تبلیغات به شکل برنامه ریزی شده (Programmatic Ads) مسیر تبلیغات آنلاین را به کلی عوض کرد و جالب است بدانید شروع آن از شرکت‌های رسانه‌های سرگرمی رقم خورد که تصمیم داشتند فضاهای تبلیغاتی خود را راحت تر به فروش برسانند و سراغ راهکار مزایده آنی real - time bidding یا همان RTB رفتند. اما تبلیغات برنامه‌ریزی دارای استانداردهای طبقه بندی شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مدل‌های موجودی (رزور شده یا رزرو نشده):

احتمالا تا حالا به این مورد در روزمره خود برخورد کرده‌اید که با رزرو قبلی میز به یک رستوران مراجعه کنید و خیلی از رستوران‌ها هم هستند که فقط در صورت حضور به شما میز ارائه می‌دهند. در دنیای تبلیغات هم چنین موردی وجود دارد!

خیلی از وب سایت‌ها هستند که بنرهای خود را به صورت رزرو شده به فروش می‌رسانند یا حتما با مجله‌هایی برخورد کرده اید که صفحات رپورتاژ آن‌ها به صورت رزرو شده به فروش می‌رسند. این مدل رزرو در تبلیغات به مخاطبان این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر استراتژی خود را روی تبلیغات یا رپرتاژ کسب وکارشان اعمال کنند. اما مدل رزرو نشده خیلی در دنیای تبلیغات متفاوت است و معمولا پلتفورم‌ها هستند که نقش اصلی را در این مدل ایفا می‌کنند. پلتفورم‌هایی از قبیل پلتفورم طرف تقاضا (Demand Side Platform)، پلتفورم‌های مدیریت داده (Data Managernent Platform)، پلتفورم‌های طرف عرضه (Supply Side Platform) و... بیشتر از این مدل موجودی بهره می‌برند.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
بیزینس استارت آپ
استیو مقدم
درآمد بی‌پایان
علیرضا هزاره
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام