بازار گرمی و اصول تبلیغات در دنیا
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته علوم اقتصادی، ۹۶صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۲.۵۸ مگابایت، ۲۷۰۴ بازدید

کتاب بازار گرمی و اصول تبلیغات در دنیا نوشته‌ی امیرحسین پاشا، جهت گشایش فضای کسب و کار ایران برای مشاغل خرد، متوسط و بزرگ است.

گاهی در دفتر کار خود می‌نشینیم و با خود فکر می‌کنیم که علی رغم انرژی که صرف بهبود کیفیت محصولات خود کرده‌ایم و هزینه‌هایی که صرف تبلیغات و بازاریابی محصولاتمان نموده‌ایم، چرا محصولات و خدماتمان آن قدر که ما انتظار داریم خریداری ندارد؟ چرا تبلیغات ما نتیجه‌ای در بر ندارد؟ چرا وفاداری مشتریانمان روز به روز کاهش می‌یابد؟

روزها و شب‌ها را صرف ریشه‌یابی مشکل و پیدا کردن مقصر می‌کنیم، غافل از این که این ما هستیم که در پیدا کردن مشتری برای آن‌ها ناتوانیم. اغلب ما تبلیغات را به چشم هنر نگاه می‌کنیم و چنین می‌پنداریم که تنها با ترکیب رنگ‌ها و شکل‌های جذاب می‌توانیم قلب و نهایتاً کیف پول مشتری را به طرف خود جذب کنیم، در حالی که هنر تنها یک رو از سکه تبلیغات است. تبلیغات قبل از این که یک هنر باشد یک علم است و تنها زمانی مؤثر خواهد بود که به عنوان آمیزه‌ای از علم و هنر استفاده شود. انجام تحقیقات بازاریابی، شناسایی مخاطبان و کسب اطلاعات به روز، و ترکیب آن با طرح‌ها و گرافیک‌های هماهنگ با هویت سازمان، باعث افزایش چشم گیر اثر بخشی تبلیغات می‌شود.

در بخشی از کتاب بازار گرمی و اصول تبلیغات در دنیا می‌خوانیم:

افزایش سواد در جامعه برای استفاده کنندگان از رسانه‌های تبلیغی چاپی لازم و ضروری بود. به تناسب رشد سوادآموزی افزایش مجلات پرتیراژ در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم به وقوع پیوست و این امر موجب تسهیل در رشد تبلیغات بازرگانی شد. مجلات ابزار بسیار مناسبی بودند برای تبلیغ صابون‌ها و پاک کننده‌ها، غذاهای بسته‌بندی و کنسرو شده، خمیر دندان، لوازم صورت تراشی، تبلیغ لباس‌های دوخته شده نیز از دیگر آگهی‌های بود که در اواخر قرن نوزدهم بسیار به چشم می‌خورد پیش از آن خانه داران لباس‌های خانواده را می‌دوختند.

اما در دنیای صنعتی هم موجب افزایش تولید منسوجات شده بود و هم توانایی مردم را به استفاده از پوشاک تولیدات خانگی کاهش داده بود. در نتیجه «آماده پوشیدن» از ویژگی‌های زندگی صنعتی شد. در اواسط قرن 19 در آمریکا فروشگاه‌های بزرگ به استفادۀ دائمی از تبلیغات چاپی برای فروش لباس‌ها و دیگر محصولاتشان دست زدند. علاوه بر این خدمات، انتخاب کالا از کاتالوگ و سفارش از طریق پست از جملۀ دیگر عومل پیشرفت تبلیغات بود.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
بیزینس استارت آپ
استیو مقدم
درآمد بی‌پایان
علیرضا هزاره
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام