کتاب گوگل آنالیتیکس و هر آنچه برای کار با آن باید بدانید نوشتهی مهران منصوری فر، به بررسی یکی از چندین ابزار گوگل برای انجام آنالیز و تجزیه و تحلیل بر روی وبسایتها و کسبوکارهای آنلاین میپردازد.
هر کسبوکاری برای به موفقیت رسیدن باید عملکرد کاریاش را تحلیل کند. گوگل آنالیتیکس ابزاری است که به کسبوکارهای آنلاین این امکان را میدهد که جایگاه و فرآیندهای کاری خود را اندازهگیری و آنالیز کنند.
احتمالاً در طول فعالیت خود در حوزه آنلاین و کسبوکارهای اینترنتی، بارها و بارها واژههایی مانند گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز را خواهید شنید که در ابتدا تصور چندانی در مورد آن نخواهید داشت. یک حقیقت انکار ناشدنی در رابطه با این ابزار این است که شما اگر:
وبمستر حرفهای باشید؛
به تازگی یک وبسایت راه اندازی کرده باشید؛
در یک استارتاپ فعالیت داشته باشید؛
به دنبال سئو و بهینه سازی وبسایت خود باشید؛
قصد استفاده از تبلیغات گوگل و گوگل ادوردز را داشته باشید؛
خلاصه، هر فعالیتی که در رابطه با مدیریت و بهبود وبسایت خود بخواهید انجام دهید، بدون شک به گوگل آنالیتیکس نیاز خواهید داشت و مهمترین ابزاری است که میتواند مسیر حرکت شما در پیشرفت و بهبود وبسایتتان را روشن کند. پس اگر با این ابزار آشنا هستید، سعی کنید به صورت حرفهای آن را یاد بگیرید و اگر مبتدی هستید، این مطلب را با ما همراه باشید تا نحوه نصب و نحوه استفاده از آن را به طور کامل و با ذکر جزئیات به شما نشان دهیم.
ابزار گوگل آنالیتیکس یا گوگل آنالیز یا به اصطلاح انگلیسی آن Google Analytics، در ابتدا و در نگاه اول، یک سایت معمولی است که در آن بخشهای مختلفی تدارک دیده شده و میتوان از هر کدام از بخشهای آن استفاده کرد. اما وقتی حرفهای باشید و با قسمتهای آن به طور کامل آشنایی داشته باشید، هیچ وقت آن را به یک سایت ساده تشبیه نمیکنید و در حقیقت آن را از بسیاری از نرم افزارهای پیچیده در دنیا قویتر و بهتر میدانید. برای آنکه درک بهتری از آن داشته باشید، همچنان با ما همراه باشید.