کتاب راهنمای طراحی لوگو؛ چگونه خودمان یک لوگوی زیبا و ماندگار طراحی کنیم؟ تألیف مهران منصوری فر، هر آنچه که جهت طراحی یک لوگوی تمام عیار برای کسبوکارتان نیاز دارید را در قالب یک فرآیند سه مرحلهای توضیح میدهد: از تعریف هویت برند و عواملی که باعث خاص شدن لوگو میشوند گرفته، تا انتخاب گزینههای صحیح و پشت سر گذاشتن موفقیتآمیز فرآیند طراحی.
در بخشی از کتاب راهنمای طراحی لوگو؛ چگونه خودمان یک لوگوی زیبا و ماندگار طراحی کنیم؟ میخوانیم:
لوگوی شما باید بتواند شخصیت برندتان را به مخاطب انتقال بدهد؛ به این منظور، ابتدا خودتان باید شخصیت خاصی برای برند خود قائل باشید. پس از درک عواملی که باعث خاص شدن و منحصر به فرد بودن برند شما میشوند، بهتر و آسانتر میتوانید انتخابهایی داشته باشید که مکمل و تقویتکننده آن عوامل هستند. برای تعریف هویت و شخصیت برند خود به سؤالاتی با مضامین زیر پاسخ بدهید:
- چرا این کسبوکار را به راه انداختیم؟
- باورها و ارزشهایی که برای ما به عنوان یک شرکت اهمیت دارند کداماند؟
- در چه زمینهای از بقیه بهتر هستیم؟
- عامل خاص بودن ما چیست؟
- اگر میتوانستیم برندمان را در سه کلمه تعریف کنیم، آن سه کلمه چه میبود؟
- سه کلمهای که میخواهیم مردم با آنها ما را تعریف کنند چیست؟