کتاب چطور به منظور رتبه گرفتن در گوگل محتوای همیشه سبز بنویسیم؟ نوشتهی مهران منصوری فر، شما را با یکی از روشهای بهینهسازی سایت آشنا میکند.
علاوه بر موضوعات معمولی و یا حتی خبری که شما برای رتبه گرفتن در گوگل مینویسید، نوع دیگری از محتوا نیز هست که خیلی به دیده شدن شما کمک میکند، به این نوع محتوا، محتوای همیشه سبز میگویند. حالا اینکه این محتوا چیست و چه فرقی با سایر مدلهای محتوانویسی دارد، چیزی است که با خواندن این کتاب با آن آشنا میشوید.
شاید هنگام جستجو در اینترنت متوجه شده باشید که یک سری از وبلاگها و سایتها، بیشتر مواقع جزو پنج نتیجه اول صفحات جستجو هستند. این سایتها ترافیک طبیعی بسیار بالایی دارند و تعداد بازدیدکنندگان مطالبشان شاید هزار برابر بیشتر از مطالبی است که شما در وبلاگ یا سایتتان مینویسید. آیا میدانید راز موفقیت آنها در چیست؟
این سایتها از «محتوای همیشه سبز» به عنوان بخشی از راهبرد بازاریابی محتوایشان استفاده میکنند. اگر اولین بار است این اصطلاح را میشنوید یا قبلاً شنیده بودید و کنجکاوید درباره آن بیشتر بدانید، تا انتهای این کتاب را بخوانید. این مطلب راهنمایی برای مبتدیان است و اصلاً نویسنده قصد ندارد در آن از کلمات تخصصی یا مبهم استفاده کند. بنابراین در هر سطحی که باشید احتمالاً به طورکامل مفاهیم آن را درک خواهید کرد.
تعریف محتوای همیشه سبز به زبان کاملاً ساده: محتوای همیشه سبز به مقالهها و مطالبی گفته میشود که موضوع آنها همیشه کاربرد دارد، با گذشت زمان کهنه نمیشود و مدتها پس از انتشار، همچنان ترافیک جستجو را به سوی وبسایت هدایت میکند. این نوع محتوا از نظر جستجو بهینه شده است و همیشه برای خوانندگان تازگی دارد.
در اینجا باید به تفاوت مهمی که بین محتوای همیشه سبز و محتواهای عادی وجود دارد اشاره کنیم. منظور از محتوای همیشه سبز محتوایی نیست که همیشه در اینترنت باقی میماند، زیرا همه مطالب آنلاین همیشه در اینترنت میمانند و تا زمانی که منتشر کننده خودش مطلبش را پاک نکرده است، چیزی از وبلاگ یا سایتش حذف نمیشود. تفاوت آنها در این است که محتوای همیشه سبز تا مدتها پس از انتشارش همچنان مخاطب دارد و به مرور زمان ترافیک جستجوی آن بیشتر میشود. اما محتوای عادی پس از مدتی دیگر خواننده نخواهد داشت و کسی از آن بازدید نمیکند.