دسته
تجارت الکترونیک، ۱۷صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۳۲۳ کیلوبایت، ۶۷۰۵ بازدید
سایتهای بزرگی مانند گوگل، آمازون و ایبی که نمادهای کلاسیک کارآفرینی اینترنتی هستند را همه میشناسند. بارها و بارها آنها را در کارگاهی آموزشی، مقالات، سمینارها و غیره معرفی کردند که چقدر درآمد دارند! چقدر پرسنل دارند! چقدر پیشرو هستند و .... ولی به راستی چه عواملی باعث شده است تا این کسب و کارهای اینترنتی، چنین رشد کنند؟ آیا فقط یک ایده خوب و ناب یک یا چند مهندس جوان به تنهایی چنین غولهایی را ساخته است؟ آیا شناس و اقبال آنها بوده است که توانستهاند کارآفرینان اینترنتی شوند؟ یا عوامل و دلایل دیگری دخیل بوده است؟ این نوشتار سعی دارد تا در حد بضاعت، عوامل رشد و پایداری شرکت گوگل را به عنوان بزرگترین کسب و کار اینترنتی بررسی کرده و در نهایت شش مورد را به عنوان عوامل کلیدی در پیدایش و موفقیت کارآفرینی اینترنتی موثر میداند را معرفی نماید. شناخت دلایل و زمینههای موفقیت آن شاید گامی کوچک و راهکاری جهت توسعه¬ی کسب¬ وکار اینترنتی در ایران باشد، تا کارآفرینان با الگوبرداری درست به جای تقلید نا آگاهانه در ایجاد کسب و کارهای اینترنتی همت بگمارند. در این نوشتار جهت بررسی و نیل به هدف از روش تحلیلی توصیفی با استفاده از منابع کتابخانهای استفاده شده است.