کتاب اهمیت استفاده از شبکههای اجتماعی برای کسب و کارها با بیان تاریخچهی کسب و کار از طریق شبکههای اجتماعی و معرفی چند سایت، تاثیر آنها را بر نحوهی کسب و کار و افزایش مشتریان بررسی میکند.
در چندسال اخیر یک جنبه حیاتی در اثر بخشی برنامه بازاریابی (Social media marketing) بازاریابی از طریق شبکههای اجتماعی بوده است. اکنون کسب و کارهای کوچک میتوانند با استفاده از شبکههای اجتماعی فرصت فروش در حد رقبای قدرتمند خود را تجربه کنند.
توجه به پرسونای مخاطب و بررسی رفتار و علایق آنها و هدفگیری مشتریان بالقوه از تکنیکهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی است که باید به آن توجه شود.
سوشال مدیا مارکتینگ (SMM) ممکن است از نام بردن اسم کوچک مشتری شروع و تا استراتژیهای پیچیدهی به عنوان هدفگیری افرادی که در یک سازمان و حیطه کاری مشغول هستند، د رنظر گرفته شود.
در بخشی از کتاب اهمیت استفاده از شبکههای اجتماعی برای کسب و کارها میخوانیم:
نداشتن برنامهریزی:
قبل از اینکه فعالیت خود را در شبکههای اجتماعی آغاز کنید، لازم است که یک برنامهریزی دقیق فراهم و سپس به تولید محتوا برای کانالهای مورد نظرتان بپردازید. اول از همه روی رقیبان خود تحقیق کرده، اهداف را پیدا و تمام منابع تولید محتوای خود را استخراج کنید. در آخر لازم است که یک برنامه مشخص فراهم آورید که طبق آن فعالیت مستمر داشته باشید.
نداشتن یک نویسنده:
حتما لازم نیست که نویسنده یک رمان مشهور برای شبکههای اجتماعی شما فعالیت کند. فقط کافیست فردی دست به قلم و آشنا با ساز و کار زبان فارسی را به عنوان یکی از منابع انسانی خود انتخاب کنید و از او برای تولید محتوای با کیفیت، بهره ببرید.
داشتن کانالهای زیاد:
فعالیت در همه کانالهای شبکههای اجتماعی یکی از اشتباهاتی است که خیلی از کسبوکارهای ایرانی، مرتکب آن میشوند. همیشه درباره شبکه اجتماعی مورد نظر خود تحقیق کنید و دریابید که آیا مخاطب هدف شما در آن جا وجود دارد یا خیر؟ سپس تصمیم بگیرید که روی بستر مورد نظرتان نیرو بگذارید.