کتاب بازاریابی رسانههای اجتماعی B2B در سال 2020 نوشتهی احمد کلهری، به بررسی نقش انواع شبکههای مجازی در تجارت الکترونیک میپردازد.
بازاریابی رسانههای اجتماعی معمولاً B2C (تجارت الکترونیکی بین شرکت تجاری و مشتری) در نظر گرفته میشود، اما تحقیقات جدید ثابت کرده است که این نوع تجارت نیز میتواند در قالب بازاریابی رسانههای اجتماعی B2B (تجارت الکترونیکی بین این دو تجارت) انجام شود. این نوع تجارت چنان کارآمد است که میتواند به عنوان اصلیترین روش بازاریابی رسانههای اجتماعی برای شرکتها و کسب و کار در نظر گرفته شود.
در بخشی از کتاب بازاریابی رسانههای اجتماعی B2B در سال 2020 میخوانیم:
بازاریابی B2B معمولاً کسل کننده است، تا آن جا که به آن یک شوخی BoringToBoring گفته میشود! البته صاحبان مشاغل نیز آن را میدانند و این واقعیت بر عملکرد آنها تأثیر میگذارد. بگذارید این را با یک مثال دقیقتر توضیح دهیم.
فرض کنید یک شرکت سیستمهای تولید بخار آکواریوم را میفروشد. مراجعان به آنها باغ وحش و مراکز تحقیقاتی دانشگاه هستند. در نگاه اول، این ممکن است کمی کسل کننده به نظر برسد. در چنین شرایطی، بازاریابی B2B باید در تبلیغات خود خلاق باشد. بازاریابان B2B ابتدا باید مفهوم مولد بخار آکواریوم را بفهمند. این وسایل به خزندگان کمک میکنند زیرا مارها در محیط دیگری غیر از خود زنده نمیمانند. شاید بسیاری از افراد به این وسایل علاقه نداشته باشند اما مطمئناً بسیاری از افراد به مارهای پیتون و حفاظت از جنگلهای بارانی علاقهمند هستند.