معماری داخلی فضاهای تجاری
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته درسی و دانشجویی، مهندسی معماری، ۲۳۲صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۸.۱ مگابایت، ۳۸۷۹ بازدید

کتاب معماری داخلی فضاهای تجاری به بررسی عناوینی از جمله برنامه‌ریزی طرح داخلی فروشگاه،‌ماکت‌سازی، انتخاب نمونه مصالح طرح فضاهای داخلی فروشگاه و نقشه‌کشی اجرایی فضاهای داخلی فروشگاه می‌پردازد.

در بخشی از کتاب معماری داخلی فضاهای تجاری می‌خوانیم:

موقعیت در ورودی فروشگاه و نوع آن نیز قابل توجه است. در صورتی که در ورودی فروشگاه وسط ساختمان باشد و میدان دید لازم را فراهم کند، مشتری قدرت انتخاب برای گردش داخل فروشگاه را خواهد یافت. در فروشگاه‌هایی که در ورودی در مرکز ساختمان نباشد معمولا مشتریان به جهت خاصی که در نحوه چیدمان داخلی برای آن زمینه‌سازی شده است، پیش خواهند رفت. به همین دلیل جا دارد که طراح داخلی به این نکته دقت داشته و در ورودی و مسیر طی شده پس از آن و نیز در خروجی را به صورتی پیش بینی نماید که از تلاقی‌های ناخواسته افراد و یا ازدحام آن‌ها در مقابل در ورود و خروج جلوگیری به عمل آید.

در انتخاب نوع در ورودی نیز شایسته است که به نحوه باز شدن آن و آزاد و خالی بودن پشت آن و عدم برخورد با اشخاص و اشیای داخل فروشگاه دقت کافی مبذول گردد. درهای خودکار (اتوماتیک) از جهت کوتاه بودن زمان باز و بسته شدن و نیز از جهت نیاز نداشتن به دست افراد برای هل دادن، مناسب‌ترند و باعث می‌شوند تا مشتریان پس از خرید به راحتی بتوانند با دست پر از آن‌جا خارج گردند. رعایت عرض مناسب درهای ورودی و خروجی و در نظر گرفتن درهای خروجی اضطراری مطابق با ضوابط نیز از دیگر مواردی است که باید رعایت گردد.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
ریاضیوم دهم
شایان کاویانی
حل مسائل حسابان 1
محمد حسین مصلحی
حل مسائل حسابان 2
محمد حسین مصلحی
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام