کتاب بک لینک چیست؟ چگونه بک لینک بگیریم که جریمه نشویم؟ نوشتهی مهران منصوری فر، به بررسی روشی کاربردی جهت بهبود رتبه و سئوی سایت میپردازد. همه ما زیاد شنیدهایم که بک لینک یک قسمت مهم از سئوی یک وبسایت است و میتواند رتبهی آن را افزایش دهد، اما آیا میدانید که بک لینکسازی چگونه باید انجام شود و تأثیر آن تا چه حد است؟
در بخشی از کتاب بک لینک چیست؟ چگونه بک لینک بگیریم که جریمه نشویم؟ میخوانیم:
«کارتان را شروع کنید؛ مردم خودشان متوجه کیفیت کار شما میشوند و به سمتتان خواهند آمد.» چنین تصوری شاید در گذشته محلی از اِعراب داشت، اما در بازار مملو از رقیب عصر حاضر و بهخصوص در دنیای بازاریابی دیجیتال نمیتواند جایگاهی داشته باشد. در جهانی که رقابت در هر عرصهای که فکرش را بکنید در آن موج میزند، باید فعال باشید و نه منفعل؛ و در جهان آنلاین این یعنی که باید استاد و قهرمان سئو باشید.
تولید و انتشار محتوای جذاب و کاربردی میتواند بهترین قدم برای شروع باشد، اما کافی نیست؛ مردم برای استفاده از آن محتوای جذاب و کاربردی در وهله اول باید بتوانند وبسایت شما را پیدا کنند؛ بنابراین باید مسیر را برای آنها هموار کنید و علائم مناسبی را در مسیرشان قرار بدهید.
این بهاصطلاح راهسازی و هدایت در فضای مجازی به «لینک»، لینک و بازهم لینک تعبیر میشود. بههرحال، لینک عملاً همان چیزی است که مردم را از موتورهای جستجو، سایتها و شبکههای اجتماعی مختلف به سمت وبسایت شما هدایت میکند و دقیقاً به همین دلیل است که هر گوشه از اینترنت، از وبلاگها گرفته تا پستهای شبکههای اجتماعی، مملو از لینک است.