کتاب انواع قیمت گذاری؛ چگونه محصولاتمان را با بیشترین سود به فروش رسانیم؟ نوشتهی مهران منصوری فر، شما را با اصول صحیح ایجاد یک استراتژی قیمت گذاری صحیح و کارآمد آشنا میکند.
قیمت گذاری همیشه یکی از دغدغههای اصلی صاحبان صنایع و بازاریابان بوده و یکی از حساسترین عواملی است که باعث جذب مشتری یا از دست دادن او میشود. همچنین میتواند به نفع یا ضرر یک تجارت تمام شود.
در بخشی از کتاب انواع قیمت گذاری؛ چگونه محصولاتمان را با بیشترین سود به فروش رسانیم؟ میخوانیم:
پیش از آغاز به کار، بهتر است مکان عرضه خود را مشخص کنید، استراتژی برند خود را تعیین کرده و کانالهای توزیع را پیش از آنکه استراتژی قیمت گذاری را در طرح بازاریابی تعیین کنید، شناسایی نمایید. بدین ترتیب، میتوانید اطمینان حاصل کنید که قیمت گذاری شما، نشانگر ارزش محصول و تقویت برندتان میباشد.
به عنوان مثال، چنانچه روش شما برای انتقال ارزش، رهبری محصول است، نباید تخفیفهای زیاد در نظر گرفته و بر سر قیمت به رقابت بپردازید؛ بلکه باید تنشهای قیمت گذاری موجود میان خود و شرکایتان را به حداقل برسانید. قیمت گذاری شما، بر دیدگاه بازار به محصولی که عرضه میکنید، تاثیرگذار است. چنانچه محصول شما صرفا یک کالای معمولی تلقی میشود، میبایست دیدگاه بازار را از طریق اتخاذ یک استراتژی جدید تعیین مکان عرضه، عوض کنید یا آنکه بر سر قیمت به رقابت پرداخته و در پی کشف روشهایی برای پایین نگه داشتن قیمت باشید تا بدین ترتیب، همچنان سودآوری کنید.