کتاب تبلیغات اینترنتی چیست؛ انواع و مزایای استفاده از آن نوشتهی مهران منصوری فر، توضیحات جامعی دربارهی چیستی، ویژگیها و روشهای مختلف تبلیغات آنلاین میدهد.
همانطور که از عنوان این نوع تبلیغات بر میآید، تبلیغات اینترنتی یکی از روشهای بازاریابی و تبلیغات است که پیامهای مورد نظر را از طریق اینترنت به دست (یا سمع و نظر) مخاطب میرساند. در این روش با استفاده از شیوهها و استراتژیهای هدفمند، انواع مختلفی از اقلام تبلیغاتی گرافیکی یا متنی را بر روی قسمتهای مختلف اینترنت قرار میدهید تا در اختیار مخاطب هدف قرار بگیرد.
در بخشی از کتاب تبلیغات اینترنتی چیست؛ انواع و مزایای استفاده از آن میخوانیم:
از همان زمانی که اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت رفته رفته محبوبیت بیشتری پیدا کرد و به تدریج تمامی ابعاد زندگی ما را تحت تأثیر خودش قرار داد؛ از تغییر در نشریات ما از چاپی به مجازی گرفته تا نحوه خرید ما از خرید حضوری به سفارش آنلاین؛ و لذا اگر بگوییم که اینترنت نحوه زندگی ما انسانها را به کلی متحول کرده سخن گزافی نگفتهایم. یکی از عرصههایی که قدرت این ابزار فراگیر در آن اثبات شده، مبحث تبلیغات است. در واقع، با توجه به تعداد کاربران اینترنت و امتیازات خاصی که تبلیغات اینترنتی دارد، مثلاً اینکه در شناسایی و هدف قرار دادن مخاطبان متناسب کارآمدتر است، چیزی به جز این هم نمیتوان انتظار داشت.
اگر چه تردیدی در کارآمدی و تاثیرگذاری تبلیغات اینترنتی وجود ندارد، اما باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشیم که این نوع از تبلیغ نیز همانند سایر انواع تبلیغات همچنان نیازمند آگاهی و برنامه ریزی است و به بیان دیگر، اگرچه در دنیای امروز هر کسی میتواند هرچه که میخواهد را در فضای اینترنت تبلیغ کند، اما در غیاب آگاهی و اطلاعات لازم نمیتوان از پتانسیل بالای تبلیغات اینترنتی بهره برداری کرد.