کتاب ریتارگتینگ چیست و چگونه به افزایش فروش شما کمک میکند؟ نوشتهی مهران منصوری فر، به شما کمک میکند تا افرادی که با وجود مراجعه به سایت شما خرید نکردهاند را جذب کنید.
طبیعتاً همهی افرادی که به وبسایتتان مراجعه میکنند از شما خرید نخواهند کرد. در واقع مطابق آمارهایی که گوگل ارائه کرده است، 96 درصد از بازدیدکنندگان وبسایتهای مختلف بدون اینکه «تبدیل» شوند از سایت خارج میشوند. با توجه به زمان و هزینهای که باید برای راهاندازی و مدیریت هر وبسایت صرف شود، این آمار را نمیتوان با کلمهای به جز وحشتناک توصیف نمود.
در بخشی از کتاب ریتارگتینگ چیست و چگونه به افزایش فروش شما کمک میکند؟ میخوانیم:
- 70 درصد مردم سبد خرید مجازی خود را بدون تکمیل فرآیند خرید رها میکنند؛
- مشتریان پیش از تکمیل خرید به دو تا چهار وبسایت مختلف مراجعه میکنند.
جالب نیست؟
اما در این میان چه کمکی از دست ریتارگتینگ بر میآید؟
ریتارگتینگ:
- بازدیدکنندگان ناشناس قبلی را پیدا کرده و دوباره با آنها ارتباط برقرار میکند؛
- تبلیغات متناسب با علایق و نیازهایشان را به آنها نشان میدهد؛
- فرصتی را برای تعامل مجدد با مشتریان ارزشمندی فراهم میکند که فقط چند قدم تا تکمیل فرآیند خرید فاصله دارند.
این تنها شمه ای از مزایای ریتارگتینگ است و در ادامه با مزایای بیشتری از آن آشنا خواهید شد؛ در عین حال، احتمالاً متوجه شدهاید که آشنایی با زیر و زبر این ابزار مؤثر و استفاده از آن یک ضرورت است.