کتاب bounce rate یا نرخ پرش چیست؛ بانس ریت خوب چه عددی است؟ نوشتهی مهران منصوری فر، دربارهی نرخ پرش و دلایل بالا و پایین بودن آن توضیح میدهد.
نرخ پرش یکی از فاکتورهای مهمی محسوب میشود که همواره نشاندهندهی سلامت و کارکرد مطلوب یک وب سایت است و هر مدیر سایتی باید دربارهی آن به خوبی بداند. نرخ پرش را یکی از مهمترین و البته درک نشدهترین معیارها در سیستم رتبهبندی گوگل به شمار میرود. این که یک سایت باید حدوداً چه نرخ پرشی کسب کند، سوالی است که این روزها مدیران بسیاری به دنبال پاسخی مناسب برای آن میباشند.
موضوعات مورد بررسی در این کتاب عبارتند از:
- تعریف نرخ پرش
- چگونه در Google Analytics نرخ پرش را بررسی کنیم؟
- نرخ پرش شما باید چه مقدار باشد؟
- چرا نرخ پرش شما اینقدر بالا است؟
- آیا بالا بودن نرخ پرش همیشه بد است؟
- تجارت الکترونیکی و نرخ پرش
- چگونه میتوان نرخ پرش را کاهش داد؟
- نرخ پرش به چه معناست؟
در بخشی از کتاب bounce rate یا نرخ پرش چیست؛ بانس ریت خوب چه عددی است؟ میخوانیم:
تعریف گوگل از نرخ پرش بدین شرح است: "درصد زمانی که طی یک بازدید در یک صفحه سپری میشود". این تعریف کمی مبهم است. اگر بخواهیم دقیقتر تعرف کنیم، نرخ پرش درصد بازدیدهایی که طی آن کاربر بدون تعامل با صفحه، پس از ورود، بلافاصله از آن خارج میشود.
به عبارت دیگر، "پرش" به معنای خروج بازدیدکنندگان از وبسایت شماست، بدون اینکه بر روی دیگر صفحات کلیک کنند. از این رو، نرخ پرش، درصد افرادی است که این کار را انجام میدهند.
چگونه میتوان در Google Analytics نرخ پرش را بررسی کرد؟