منظور از Engagement یا درگیر شدن با یک محصول یا کسب و کار چیست؟
اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته تجارت الکترونیک، آموزش طراحی وب سایت، ۱۶صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۴۹۲ کیلوبایت، ۹۴۷ بازدید

مهران منصوری فر در کتاب منظور از Engagement یا درگیر شدن با یک محصول یا کسب و کار چیست؟ به توضیح User Engagement یا همان میزان درگیر شدن کاربر با یک محصول یا کسب و کار، اهمیت و روش‌های بهبود آن می‌پردازد.

تعریف دقیق میزان درگیر شدن، از صنعتی به صنعت دیگر و از محصولی به محصول دیگر متفاوت است؛ اما در مورد نرم‌افزارها و فضای دیجیتال، شاخصی برای بررسی میزان علاقه‌مندی کاربر به محصول یا کسب و کار، همچنین بررسی تعاملاتی چون تعداد دانلود، کلیک، اشتراک‌گذاری مطالب، زمان ماندگاری در صفحات سایت، نوشتن نظر و لایک کردن صفحات اجتماعی، این مفهوم را شرح می‌دهد. 

در بخشی از کتاب منظور از Engagement یا درگیر شدن با یک محصول یا کسب و کار چیست؟ می‌خوانیم:

چرا از اصطلاح " Engagement " استفاده می‌کنیم؟
مشتری برای استفاده از یک محصول، وقت، احساس، پول و انرژی صرف می‌کند، پس برای تعریف رفتار مشتری نسبت به یک محصول یا کسب‌وکار، میزان "متعهد یا درگیرشدن " یا همان “ Engage ” بهترین اصطلاح است. 

چرا شاخص "درگیر شدن با محصول یا کسب‌وکار" اهمیت دارد؟
هرچه مشتری زمان بیشتری برای دنبال کردن یک محصول صرف کند، سرمایه‌گذاری بیشتری در آن خواهد داشت که مسبب نتایج سودمندی چون خرید کردن، ساختن کاربری در وب‌سایت، دنبال کردن اخبار کسب‌وکار، دنبال کردن محتوای هدف‌گذاری شده و به‌طورکلی، رسیدن به هدف نهایی می‌شود؛ یعنی کسب درآمد بیشتر، برندینگ و تبلیغات. 

این شاخص می‌تواند مستقیما با موفقیت یا شکست یک کسب‌وکار مرتبط باشد؛ همچنین گروه‌های بازاریابی با بررسی رفتارهای مشتریان علاقه‌مند و نقطه نظرات آن‌ها، می‌توانند به‌طور چشمگیری به بهبود استراتژی‌ها و افزایش کیفیت کار و خدمات کمک کنند. 

تحلیل و بهبود Engagement یا درگیر شدن مشتری با محصول یا کسب‌وکار
بررسی و روش‌های بهبود میزان درگیری کاربر، با توجه به نوع کسب‌وکار متفاوت است. به مثال‌های زیر توجه کنید:

برای یک سایت خریدوفروش الکترونیکی، هدف نهایی، فروش است. در چنین سایتی جهت افزایش درگیری کاربر و Engagement، می‌توان تعداد فرایند خرید تکمیل‌شده، نرخ خروج از صفحه خرید و میزان موفقیت گزینه‌هایی مانند "پیشنهادات ویژه" یا "مسابقه و قرعه‌کشی" را ملاک قرار داد.

برای یک وب‌سایت که به‌تازگی پابلیش شده، بررسی و تمرکز روی محتوای منتشرشده مفیدتر است. هرچه مشتری زمان بیشتری به خواندن مقالات و محتوای سایت سپری کند و درگیری و Engagement بیشتری با سایت داشته باشد، امکان منجر شدن به تولید درآمد، بیشتر خواهد شد. 

برای یک اپلیکیشن، ملاک بررسی می‌تواند تعداد دفعات نصب و راه‌اندازی، میانگین زمان استفاده از آن و فرآیندهای انجام‌شده توسط آن برنامه (مانند خرید خدمات، ثبت‌نام، پرداخت قبض) باشد. 

برای یک رسانه اجتماعی، با توجه به نوع آن که کاربران بیشتر در چه زمینه‌ای (اخبار، آموزش، سرگرمی) و به چه شکل (عکس، ویدئو، متن، پست صوتی) فعالیت دارند، ملاک بررسی Engagement می‌تواند تعداد کاربران، زمان ماندگاری و فعالیت در برنامه باشد.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
مسیر موفقیت طراحان فریلنسر
نیما صالح زاده نیک سیرت
درآمد بی‌پایان
علیرضا هزاره
آموزش AngularJS
افشین رفوآ
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام