کتاب چرا گوگل برخی وبسایتها را جریمه میکند؟ نوشتهی مهران منصوری فر، شما را با جریمههای گوگل و دلایل آن آشنا میکند.
زمانی که میخواهید صفحه وب خود را بهینه نمایید، صرف نظر از دنبال کردن استراتژیهای بازاریابی، باید دستورالعملهای گوگل را بدانید. هدف اصلی گوگل دادن اطلاعات دقیق، منحصر به فرد و کارآمد به کاربران میباشد. به همین دلیل الگوریتمهایش را به طور متناوب اصلاح مینماید تا هر وبسایت به میزان لیاقتش بازدید داشته باشد.
در بخشی از کتاب چرا گوگل برخی وبسایتها را جریمه میکند؟ میخوانیم:
جریمههای گوگل چیست؟
اگر ترافیک وبسایت شما کاهش ناگهانی داشته و به دنبال آن رتبه شما در گوگل کاهش یافته است، احتمالاً به این دلیل است که شما از طرف گوگل جریمه شدهاید. این جریمهها بر رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل تاثیر منفی دارند؛ جریمههای گوگل میتوانند بر اثر بروزرسانی یک الگوریتم یا استفاده از سئو بلکهت بوجود بیایند.
تشخیص یک تحریم یا جریمه از طرف گوگل
هیچ کس دوست ندارد که برای گوگل محبوب نباشد؛ بنابراین ما باید مطابق با الزامات و الگوریتمهای آن پیش برویم. برای این کار، ابتدا باید دلایلی که ممکن است به خاطر آنها گوگل ما را جریمه کند بشناسیم.