کتاب 4 راه مهم برای تقویت کمپینهای ریمارکتینگ نوشتهی مهران منصوری فر، راهکارهایی برای تقویت کمپینهای بازاریابی مجدد به شما معرفی میکند.
از متد بازاریابی ریمارکتینگ (Remarketing) چه میدانید؟ آیا با کمپینهای آن آشنا هستید؟ ریمارکتینگ یا بازاریابی مجدد که در خیلی از منابع آن را با نام ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد (Retargeting) معرفی کردهاند، یکی از متدهای کارآمد بازاریابی آنلاین برای برقراری ارتباط مؤثر و دوباره با افرادی خاص است که پیشتر به نوعی با کسبوکار شما در ارتباط بوده یا جزو مشتریان شما بودهاند. اهمیت این نوع بازاریابی به قدری بالاست که در منابع معتبر و معروف، به مقدار بسیار زیادی از آن یاد شده است.
با یک تعریف ساده میتوان اینطور گفت ریمارکتینگ تکنیکی است که صرفاً برای ترغیب کردن مجدد کسانی که قبلاً مشتری یا مخاطب کسبوکار شما بودهاند به کار میرود. هدف اصلی این بازاریابی انتقال حس آرامش و اطمینان به مخاطبینی است که اولین بخش از اعتمادسازی شما برای آنها به اثبات رسیده است. این قبیل از مشتریان، از جایی که اولین خرید یا ارتباط تجاری خود را با شما به ثبت رساندهاند، پس یک قدم از کاربران و بازدیدکنندگان عادی برای شما مهمتر خواهند بود.
هدف از بازاریابی Remarketing تبدیل کردن این مشتریها، به مشتریهای وفادار و ثابت میباشد. چنین رویکردی توسط برترین و موفقترین کمپانیهای جهان پیادهسازی شده و نتیجه این کار نیز تقریباً در همه کسبوکارهای آنلاین و حتی غیرآنلاین بسیار قابل توجه بوده است.
مهران منصوری فر در کتابی دیگر به صورت جامع مبحث ریتارگتینگ را توضیح داده و جوانب مختلف آن را بررسی کرده است. در این کتاب همچنین توضیحاتی در مورد مزایا و روشهای پیادهسازی آن ارائه کرده است. بنابراین توصیه میشود ابتدا کتاب مورد نظر را مطالعه کنید تا به درستی با مفهوم ریمارکتینگ (ریتارگتینگ) آشنا شوید.