استیو مقدم در کتاب فرانچایز هوشمندانه، موضوع فرانچایز را از دو زاویه بررسی میکند؛ از نگاه کسی که میخواهد فرانچایز یک بیزینس را داشته باشد و از زاویه کسی که قصد دارد بیزینس فرانچایزی را راهاندازی کند و شعبه بفروشد.
اگر میخواهید یک بیزینس فرانچایزی راهاندازی کنید، به اطلاعاتی درباره روشهای راهاندازی آن نیاز دارید.
در کتابهای مجموعه "بیزینس هوشمندانه"، روش "هوشمندانه" یعنی داشتن نگاه همه جانبه و از زوایای مختلف به یک موضوع بیزینس و یافتن و انتخاب کردن بهترین روش بر اساس شرایط خود.