اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته متفرقه ادبیات، ۱۷۷صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۱.۶۷ مگابایت، ۲۴۷۳ بازدید

هدف اصلی کتاب مصرف ادبیات داستانی ایرانیان، دریافت میزان مصرف ادبیات داستانی در ایران و عوامل مؤثر بر آن عنوان بوده است.

نویسنده در فصل اول، ضمن طرح مسئله، تغییرات ایجاد شده در تولید، نشر، عرضه و مصرف آثار ادبی در ایران را به عنوان تحولی مهم در سطح کلان فرهنگی و شرایط اقتصادی اجتماعی ارزیابی و نیز به تشریح رفتار خوانندگان در انتخاب و مطالعه آثار ادبی به عنوان پدیده اجتماعی- فرهنگی پرداخته است.
فصل دوم مروری است بر دیدگاه‌های نظری درباره مقوله مطالعه. نویسنده در این فصل، به‌کاربردهای اجتماعی مصرف، موفقیت اثر ادبی و سازمان‌ها و عاملان موثر در مصرف ادبی و نظایر آن اشاره کرده است.
نویسنده در فصل سوم که به یافته‌های این تحقیق اختصاص یافته، ضمن گفتگوی خود با پدیدآورندگان و ناشران، در ۴۳جدول و نمودار به ارزیابی میزان تأثیرگذاری رمان‌های فارسی از سال ۱۳۷۰تا ۱۳۸۲بر خوانندگان ایرانی پرداخته، تحلیلی نسبتاً جامع از عناصر گوناگون موثر در این امر را ارائه داده است.

 بررسی رمان‌های ارائه شده بر حسب تاریخ انتشار و مقایسه تمامی نکات و عناصر اصلی تشکیل دهنده داستان همچون جنس نویسندگان، قهرمانان، وضعیت‌ ‌‌‌اشتغال ‌و‌‌ معیشت قهرمانان آثار، فردگرایی، هنجارهای نقض شده خانوادگی، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های سیاسی و اجتماعی، طرفین تعارض، رابطه، زمان، عرصه‌های اجتماعی وقوع داستان و نظایر آن در آثار انتشار یافته قبل و بعد ازسال ۱۳۷۶بخش دیگری از فصل سوم را که بیشترین حجم پژوهش حاضر را به خود اختصاص داده است، در بر می‌گیرد.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
روش تحقیق
بابک وزیری
روش تحقیق
یونس کریمی فردین پور
روش شناسی کیو
علیرضا خوشگویان فرد
نقد هنر، هنر نقد
محمدرضا زادهوش
ادبیات مبارزه
محمدرضا زادهوش
ادبیات فاخر فارسی
محمدرضا زادهوش
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نخستین نظر را شما ثبت کنید!
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام