کتاب ارزیابی و بازاریابی فرش از دروس پایهی دوازدهم رشتهی صنایع دستی (فرش) شاخهی فنی و حرفهای است و به بررسی مباحثی از قبیل: انبارداری فرش، ارزیابی مقدماتی فرش، اظهارنامهنویسی، عدلبندی و بازاریابی فرش میپردازد.
در بخشی از کتاب ارزیابی و بازاریابی فرش میخوانیم:
در مواجهه با فروشگاههای فروش مواد اولیه و کارگاههای کوچک بافت، انبار قسمت و فضایی است که مواد اولیۀ فرش برای مدت زمان کوتاهی در آن محل نگهداری میشود. اما آنچه از انبار مواد اولیۀ فرش، در شرکتهای تولید کنندۀ مواد اولیه و کارگاههای متمرکز بافت مد نظر قرار میگیرد عبارت است از محل و فضایی مستقل که در آن یک یا چند قلم کالا براساس یک سیستم منظم و طبقهبندی شده برای مدت زمان طولانیتر نگهداری میشود.