کتاب مدیریت هوشمندانه ایونت نوشتهی استیو مقدم، تمام مراحل برگزاری یک ایونت شامل طراحی، برنامهریزی، اجرا و پیگیریهای پس از اجرای ایونت را بیان میکند.
در بخشی از کتاب مدیریت هوشمندانه ایونت میخوانیم:
ایونتهایی که به صورت مرتب در فواصل زمانی مشخص (به صورت زنجیره ای) برگزار میشوند، با هر بار برگزاری، ریسک آن کمتر میشود و برگزارکننده، برند معتبرتری خواهد شد. همچنین باعث میشود تأمین کنندگان خدمات ایونت، برگزارکنندگان را به عنوان یک گروه معتبر و حرفهای بشناسند و به دلیل ادامه دار بودن کار، تخفیف بیشتری بدهند.
در لاس وگاس هتلهای بسیار مجهز و زیبایی وجود دارد و هرکدام، مکانی برای برگزاری ایونت دارند. مالکان آن هتلها امکانات برگزاری ایونتهای دنباله دار را فراهم میکنند تا مردم به واسطه بازدید از ایونتهاء اتاق هایشان را اجاره کنند. در نتیجه، هم برگزارکننده ایونت، مکان ثابتی برای برگزاری ایونت دارد و هم هتل در زمانهای برگزاری ایونت، مشتری بیشتری خواهد داشت.