دسته
علوم اقتصادی، ۹صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۲۴۶ کیلوبایت، ۸۹۹۶ بازدید
اگر بخواهیم چارت بندی بکنیم مشتری در صدر این تقسیم بندی قرار خواهد گرفت، یعنی بالاتر از جایگاه مدیرعامل، مشتری رئیس ما به حساب می آید پس نیاز به اهمیت و جایگاه بالا دارد.
از مشتریان ناراضی 96 % مستقیم به سراغ رقبای ما خواهند رفت و فقط 4% باقیمانده شکایت را ابراز می نمایند.
طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط بنیاد تحقیقاتی Bain&Company در شرکت های بزرگ آمریکایی، این شرکت ها طی پنج سال نیمی از مشتریان ثابتشان را از دست م یدهند و مدیران این شرکت ها نیز علت ترک مشتریان و نارضایتی آنان را نمی دانند. چراکه مشتری گلایه ای به آن ها نکرده است.