کتاب چگونه در شرایط رکود و بحران اقتصادی فروش بیشتری داشته باشیم؟ نوشتهی محمدرضا طائی مواردی از قبیل "اعتمادسازی، عمل به وعدهها و قولهایی که میدهید"، "مشتریان به دنبال مزیتها هستند"، "تشخیص و تقدیر از فروشندگان" و "ایجاد رابطه دوستانه با مشتریان محتاط" را مورد بحث و بررسی قرار میدهد.
در بخشی از کتاب چگونه در شرایط رکود و بحران اقتصادی فروش بیشتری داشته باشیم؟ میخوانیم:
راههای مقابله با ناامیدی
برای مقابله با ناامیدی لازم است به زمانهای بد زندگی فکر نکنیم، درباره احساسات خود صحبت کنیم و یا آنها را یادداشت کنیم، خود را از شرایط سخت دور سازیم، به خود یادآوری کنیم که «ما تنها نیستیم»، نتیجه را قبول و با قوای بیشتر آنرا حمایت کنیم.
مثالهای دیگری که در اینجا خدمت شما نام میبرم و میتوانید داستان زندگی انسانها و کشورها را هر کدام را در اینترنت سرچ کنید و مطالعه کنید یک نمونه بسیار عالی کشور ژاپن بود که پس از بمباران و جنگ تقریبا همه فکر میکردند که آنها کاملا نابود خواهند شد اما آن کشور حتی بدون داشتن منابع نفت، گاز، معدن و.. امروز یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان است؛ که به چه سختیها و مشکلاتی توانستهاند فرد موفق و تأثیرگذاری شوند.
حتما به خدا و معجزه او ایمان داشته باشید، حتما لیستی برای خودتان از کارهایی که باعث میشود شما انرژی بیشتری داشته باشید و به نوعی با انجام آنها حس بهتری پیدا میکنید داشته باشید به عنوان مثال در لیست انگیزشی من این موارد: شکر گذاری خداوند، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، خودن غذای مورد علاقه، یک سفر کوتاه دو یا سه روزه، تماس تلفنی با یک فرد مورد علاقه ما و بسیاری موارد دیگر...