کتاب بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth) و نحوه اجرای آن نوشتهی مهران منصوری فر، به بررسی یکی از تأثیرگذارترین انواع بازاریابی میپردازد.
بازاریابی دهان به دهان عمدتاً به صورت طبیعی انجام میشود، اما به کمک برخی از تاکتیکهای مؤثر میتوان دامنه و قدرت آن را دو چندان کرد. در این کتاب با تعریف سنتی و مدرن بازاریابی دهان به دهان، روش اجرا و تاکتیکهای آن آشنا خواهید شد.
در بخشی از کتاب بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth) و نحوه اجرای آن میخوانیم:
همانطور که عنوان بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing) نشان میدهد (انتقال دهان به دهان یا سینه به سینه اطلاعات)، این نوع از بازاریابی به هر گونهای از بازاریابی اطلاق میشود که در طی آن، مشتریها اطلاعات مرتبط با یک محصول یا شرکت را از طریق گفتگو یا هر رسانه دیگری (کلامی یا غیر کلامی) با یکدیگر به اشتراک میگذارند.
بازاریابی دهان به دهان یک روش طبیعی برای پخش اطلاعات است که از برخی مؤلفههای بازاریابی ویروسی بهره میگیرد؛ البته در اینجا بیشتر به روشهای طبیعی تکیه میکنیم. این نوع از بازاریابی یک روش تبلیغاتی رایگان است که البته همین رایگان بودن نیز دلیل مهمی بر اهمیت استفاده از بازاریابی دهان به دهان محسوب میشود. عامل تحریک مشتری یا نقطه شروع این در میان گذاشتن اطلاعات، تجربه مطلوبی است که مشتری از آن لذت برده و معمولاً فراتر از چیزی بوده که انتظار داشته است.