بسیاری از صاحبان کسب و کار، کماکان با استفاده از شیوه های سنتی، به دنبال تبلیغ، جلب مشتریان جدید و فروش محصولات خود هستند. اما در دنیایی که اکثر مشتریان بالقوه بیشترین زمان خود را در اینترنت سپری می کنند؛ شیوه سنتی بازاریابی و فروش، یک استراتژی مخاطره آمیز محسوب می گردد.
بهره برداری از فضای وب به عنوان یک ابزار تجارت بسیار مهم است. حتی آن دسته کسب و کارهایی که خود را در زمینه تجارت سنتی موفق می دانند باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند. اینترنت یکی از بسترهای مناسب کسب و کار است که روز به روز بر کاربران آن افزوده می شود و می تواند نقش مهمی در ایجاد روابط تجاری موفق ایفا نماید. از همین رو طراحی یک وب سایت مناسب،
اولین گام در جذب مشتریان جدید در بازاریابی اینترنتی است.