کتاب مهارتهای ارتباطی در فروش اثر سعید اسکندری به ارتباط موثر، که یکی از عناصر کلیدی موفقیت در فروش است، میپردازد.
ارتباط فرآیند تبادل دو جانبه اطلاعات با سایر افراد است و اطلاعات هر نوع تفکر یا اندیشهای است که مدیران مایل هستند به طور دو جانبه با دیگران مبادله کنند. به عبارت دیگر ارتباط مهارتی است که به واسطه ایجاد رابطه و پذیرش مفهومی مشترک میان دو یا چند نفر شکل میگیرد. حال با دانستن این تعریف به ماهیت وجود اهمیت ارتباط بین تیم فروش و مشتریان و چگونگی تداوم در آن پی خواهید برد. ارتباطات بخش عظیمی از روند توسعه شرکتهای تجاری را تشکیل میدهند و در واقع گام اول موفقیت هستند. وسعت این فرآیند تا حدی است که مدیران را مجبور به برقراری و ثبات در هر معامله و برخورد با هر متقاضی میکند.