کتاب عکاسی از محصول برای تبلیغات با تاکید بر تجارت الکترونیک و کاربرد عکس در سایت های اینترنتی، کلکسیونی از عکس ها را گرد آوری کرده است که روی سایت ها به دلایل گوناگون قرار می گیرند.
عکس ها به جز نمایش دادن وظیفه انگیختن هیجان و افزایش تمایل به بازدید و خرید و یا ماندن در سایت را بر دوش می کشند.
گفتنی ست، در عکاسی تجاری انتقال پیام تولید کننده و یا ارائه کننده بسیار مهم است و برانگیختن شوق خریدار و نیز کشش به سمت «برند» یا مارک تجاری که آهنگ مطرح کردن آنرا داریم، مهم و از وظایف عکس و عکاس است.