کتاب آموزش گوگل ترندز؛ چطور از این ابزار برای رشد کسبوکارمان استفاده کنیم؟ نوشتهی مهران منصوری فر، به معرفی روشی رایگان و کاربردی جهت بهبود محتوای سایت میپردازد.
دغدغهای که همیشه وجود داشته این بوده که در وبسایتمان چه بنویسیم و یا اینکه چطور استراتژیهای تولید محتوایمان را طراحی کنیم. یعنی اینکه روی چه کلمهی هدف مرتبط با تجارتمان و در چه بازهی زمانی تمرکز کنیم. این دقیقاً همان چیزی است که گوگل ترندز به شما میگوید.
در بخشی از کتاب آموزش گوگل ترندز؛ چطور از این ابزار برای رشد کسبوکارمان استفاده کنیم؟ میخوانیم:
گوگل ترندز وبسایتی است که امکان مشاهده «ترند» یا روند جستجوی کلمات کلیدی، موضوعات و عبارات مورد نظر در طول بازههای زمانی خاص را فراهم میکند. از این ابزار قدرتمند میتوان با اهداف مختلفی از جمله تحقیق مقایسهای درباره کلمات کلیدی و همچنین تشخیص رشد ناگهانی حجم جستجو به دلایل و مناسبتهای مختلف به منظور انجام اقدامات مقتضی استفاده کرد.
گوگل ترندز آمار روندهای جستجو را از زمان شروع جمعآوری اطلاعاتش، یعنی از سال 2004 میلادی در اختیار عموم میگذارد. البته این ابزار سودمند در سال 2006 تحت عنوان Insights for Search عرضه و در سال 2012 با گوگل ترندز ادغام شد.
گوگل در ابتدا اطلاعات گوگل ترندز را زیاد به روزرسانی نمیکرد؛ به عنوانمثال، از ماه نوامبر سال 2006 میلادی تا ماه مارس سال 2007 هیچ آمار جدیدی در این سیستم ثبت نشد، اما از ماه ژوئن سال 2007 اطلاعات این سیستم به طور منظم به روز شده است. گوگل در سال 2013، قابلیت مشاهده و جستجوی ترندز یا روندهای جاری جستجو را برای یوتیوب، بخش جستجوی تصاویر و Google Shopping نیز اضافه کرد و از سال 2017 اطلاعات گوگل ترندز به صورت فوری و در لحظه به روز میشود.