کتاب هک رشد چیست و چه جایگاهی در بازاریابی دارد؟ نوشتهی مهران منصوری فر، به شما میآموزد که چگونه با بهرهبرداری از استراتژیهای مبتنی بر هک رشد، میتوانید با حداقل هزینه، بیشترین بازده ممکن را به دست بیاورید. این مطلب چراغ راهنمای شما در این مسیر خواهد بود.
در بخشی از کتاب هک رشد چیست و چه جایگاهی در بازاریابی دارد؟ میخوانیم:
هک رشد به فرآیند آزمایش و پیادهسازی آن دسته از استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی اطلاق میشود که منحصراً بر رشد سریع و پر بازده کسبوکار تمرکز دارند. در واقع، با استفاده از هک رشد به دنبال این هستیم که با حداقل هزینه، به سرعت به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم. قسمت «هک» این عبارت به پیدا کردن میانبرهای زیرکانهای که نتایج قابلملاحظهای را به بار میآورند اشاره دارد.
بسیاری از شرکتها (به خصوص استارتاپها) با استفاده از استراتژیهای هک رشد، رشد چشمگیری را تجربه کرده و جایگاه خود را در بازار تثبیت کردهاند. به عنوان مثال، میتوان به این دو نمونه ساده و مشهور اشاره کرد:
دراپ باکس که با معرفی هر کاربر جدید، به شما فضای اضافی میدهد.
هاتمیل که با اضافه کردن فقط یک خط به ایمیلهای ارسالی کاربران (با مضمون ثبتنام برای دریافت یک آدرس ایمیل به همراه لینک مربوطه: PS: I love you. Get your free e-mail at Hotmail) تعداد کاربران خود را در عرض 18 ماه به 12 میلیون نفر رساند.