در کتاب چگونه از بازاریابی محتوایی برای رشد کسبوکارمان استفاده کنیم؟ نوشتهی مهران منصوری فر، شما خواهید دید که هر محتوایی که تولید میکنید باعث ترافیک سایت، جذب مخاطب و فروش محصول نخواهد شد.
حتماً میدانید که بازاریابی محتوایی تا چه مقدار میتواند کسبوکار شما را رشد دهد، اما اینکه چگونه باید از آن در جهت پیشرفت بهره گیرید، موضوعی است که نیاز به دانستن مواردی مهم و کلیدی دارد. این اثر شما را با این نکات آشنا میکند.
در بخشی از کتاب چگونه از بازاریابی محتوایی برای رشد کسبوکارمان استفاده کنیم؟ میخوانیم:
به احتمال فراوان شرکت شما در حوزه بازاریابی محتوا سرمایهگذاریهایی میکند. طبق گفته مؤسسه بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) هشتاد و نه درصد از بازاریابهای شرکت به شرکت و هشتاد و شش درصد بازاریابهای شرکت به مشتری از بازاریابی محتوا استفاده میکنند و چیزی بین 26 تا 30 درصد از بودجه بازاریابی در این قسمت مصرف میشود.
به عقیده من، حتی صرف پول تا 50 درصد بودجه برای بازاریابی محتوا مقدار خیلی زیادی نیست، به شرطی که بدانید چطور از آن استفاده کنید. این نه تنها به رشد برند شما کمک میکند، بلکه باعث شلوغی وبگاه، جذب بازدیدکننده و سود بیشتر میشود. تجربه من از کار با کسب و کارهای دیجیتال نشان میدهد که تنها تعداد کمی از آنها موفق به پیادهسازی یک برنامه موفق برای محتوای خود میشوند. متأسفانه، اکثر شرکتها هدف روشنی در این زمینه ندارند و برای یافتن مخاطب تنها به شانس تکیه میکنند.