مهران منصوری فر در کتاب 7 اصل پرکاربرد موبایل مارکتینگ در سال 2020، ترندهای جدید این نوع از بازاریابی را که با شروع سال 2020 دچار تحولات زیادی شده بررسی میکند.
موبایل مارکتینگ یکی از جدیدترین مباحث مطرح در زمینه بازاریابی اینترنتی است که به شدت سودآور بوده و راهکاری بینظیر برای نسل جدید کسبوکارهای آنلاین به حساب میآید.
امروزه موبایل مارکتینگ یکی از روشهای پرطرفدار برای انجام بازاریابی اینترنتی است که در بلندمدت میتواند بسیار برای شما و کسبوکارتان پولساز و سودآور باشد. اما ممکن است برایتان این سؤال پیش بیاید که در سال پیش رو کدامیک از اصلهای موبایل مارکتینگ برای کسبوکار شما سودآوری بیشتر و تأثیر چشمگیرتری را فراهم خواهد آورد؟ آیا شما هم میتوانید در این آشفتگی بازار که این روزها تقریباً بر همهچیز غالب شده به درآمدی که مدنظرتان است برسید؟
ممکن است پاسخ به این سؤالات تا حدودی برای شما چالشبرانگیز و سخت باشد زیرا سال 2020 میلادی سالی است که میتوان آن را سال تغییرات مثبت و پیشرفت نامید زیرا همانطور که میدانیم، در این سال تکنولوژی بهخصوص در حوزه تجهیزات کامپیوتری و تلفنهای همراه پیشرفت بسیار چشمگیر و قابلتوجهی داشته است.
در بخشی از کتاب 7 اصل پرکاربرد موبایل مارکتینگ در سال 2020 میخوانیم:
همانطور که ممکن است اطلاع داشته باشید، تکنولوژی حال حاضر تلفنهای همراه هنوز در حال تغییر دادن رفتارهای کسبوکارها و مشتریان است، اما تأثیرات شبکه وایرلس (اینترنت بیسیم) 5G که هماکنون درحالتوسعه هست ممکن است از این رویه پیروی نکند و راه خود را به طریقی دیگر در پیش بگیرد. سال 2020 با توسعه چشمگیر نسل پنجم شبکههای موبایلی موسوم به 5G آغاز شد. حضور این نسل جدید که فناوریهای به کار رفته در آن کاملاً مدرن و متفاوت هستند باعث شد تا حالا اینترنت و هرچیزی که به آن ربط دارد چندین سطح ارتقاء پیدا کند. مسلماً بازاریابی اینترنتی یکی از همین موارد است که حالا با توسعه شبکه 5G بهبودهای زیادی کسب کرده و روند پردازشهای آن به یمن سرعت بالای تبادل اطلاعات در این نسل از شبکههای موبایلی سریعتر و باکیفیتتر خواهد شد.