کتاب همکاری در فروش چیست؛ حقایقی درباره درآمدزایی قطعی از آن نوشتهی مهران منصوری فر، شما را با یکی از شیوههای جدید بازاریابی در دنیا و مزیتهای آن آشنا میکند.
سیستم همکاری در فروش یک تاکتیک مشهور برای فروش محصولات و ایجاد درآمد شناخته شده است، که برای هر دو طرف یعنی تولیدکنندهی محصول و بازاریاب سود به همراه دارد و با پیدایش آن، استفاده از تاکتیکهای بازاریابی سنتی به حداقل رسیده است.
در بخشی از کتاب همکاری در فروش چیست؛ حقایقی درباره درآمدزایی قطعی از آن میخوانیم:
جالب است بدانید 81% از برندها و 84% از ناشران از طریق همین سیستم بازاریابی، قدرت نفوذشان را افزایش دادهاند که این آمار همراه با گسترش این سیستم هر ساله در امریکا رو به افزایش است. خبرها حاکی از افزایش 10% درصدی درآمد حاصل از این سیستم فروش به گوش میرسد که این مقدار تا سال 2020 به 6/8 میلیارد دلار در آمریکا خواهد رسید.
در سال 2018 میزان هزینه صرف شده برای بازاریابی محتوا 62% از کل هزینههای بازاریابی سنتی بوده، در حالی که عملکرد آن سه برابر سایر روشها گزارش شده است. در واقع افزایش 16% درصدی سفارشات آنلاین را میتوان به تأثیر این نوع سیستم بازاریابی نسبت داد.
در بهار سال 2017 شرکت آمازون ساختار سیستم همکاری در فروش خود را به کلی تغییر داد به این صورت که یک الی ده درصد از سود حاصل از فروش محصولات به تولیدکنندگان و مابقی به بازاریابان تعلق میگرفت. این اتفاق یک فرصتی استثنایی را برای آنها رقم زد که درآمد خود را بتوانند به طرز قابل توجهی افزایش دهند.