اشتراک در تلگراماشتراک در واتس‌اپموارد دیگر
عناوین مرتبط از کتابراه
معرفی کتاب
دسته علوم اقتصادی، مجله‌های اقتصادی، ۴۶۶صفحه، فرمت PDF، زبان فارسی، ۷.۴۵ مگابایت، ۴۴۱۹ بازدید

کتاب مدیریت بازرگانی از مجله ویستا به بررسی مباحثی همچون راه غلبه بر رقبا، ابعاد بازاریابی، CRM، روش‌های عمده در تبلیغات و ... می‌پردازد.

در بخشی از کتاب مدیریت بازرگانی می‌خوانیم:

به نظر فیلیپ کاتلر از برجسته‌ترین صاحب‌نظران در این رشته، بازاریابی عبارت است از فعالیتی انسانی در جهت ارضای نیازها و خواسته‌ها از طریق فرایند مبادله. این تعریف دارای ابعاد گوناگونی است که هر کدام را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم. - نیازها - خواسته‌ها - تقاضاها -کالاها -مبادله - معامله - بازاریابی نیازها: مهمترین مفهوم اثرگذار بر بازاریابی که به صورت بنیادی همواره در تحلیهای مربوط به بازارمورد نظر است نیازهای انسانی می‌باشد. که به گونه زیر تعریف می‌شود: نیاز یا احتیاج انسانی عبارت است از حالتی احساسی که محرومیتی را در فرد پدید آورد که آن احساس و حالت کمبود موجب رنج فردگردد. انسان موجودی است دارای نیازهای فراوان.

این نیازها اگر به گونه مجرد مورد توجه قرار گیرند و در طبقه‌بندی خاص قرار نگیرند گاه بی‌شمارند و هرگز نمی‌توان از آن‌ها فهرستی تهیه کرد. در گذشه افراد زیادی چون ژوزف گارینه فرانسوی و هرمان آلمانی سعی داشته‌اند بتوانند فهرستی از نیازهای انسان تهیه کنند اما بعد‌ها خود منصرف شده‌اند که کار بیهوده‌ای انجام داده‌اند نکته مسلم این است که تعداد این نیازها بسیار زیاد و خارج از شمار می‌باشد. گاه این نیازها از نظر تشخیص پیچیده و شوار است. اگر بخواهیم نیازهای انسان را در طبقه‌بندی ساده و قابل استدراکی برای همه قرار دهیم آن‌ها همان طبقه‌بندی مازلو است.

ادامه...
کتاب‌های مرتبط
بیشتر
نظرات
برای ثبت نظر ابتدا وارد شوید یا ثبت نام کنید.
نردز ذص
۱۳۹۷/۱۰/۵
زنده یاد استیون پاول جابز
کتاب سبز را دوست دارید؟
لطفا امتیاز و نظر خود را ثبت کنید!
ثبت امتیاز و نظر
کتاب سبز در شبکه‌های اجتماعی
کانال تلگرام